onsdag 15 april 2009

Nicoles smyckeskollektion






Nicoles smyckeskollektion finns nu tillgänglig på Shopbop.com så nu finns de här fina bilderna för hennes kollektion på deras sida. Shopbop gjorde även en liten intervju med Nicole som ni kan läsa här nedan:
"När visste du att du ville bli en designer?"Jag har alltid älskat smycken, och när jag var liten så gjorde jag vänskapsarmband till mina vänner. Så jag antar att man kan säga att jag började designa redan då.
"Vem eller vad var din första inspiration som designer?"När jag var en liten flicka, så brukade min pappas kostymör göra matchande outfits till mig. Jag brukade titta på när hon gjorde ritningar och hängde faktiskt med till hennes studio för att se på när hon gjorde alla kläder.
"Hur håller du dig inspirerad under designprocessen?"Jag letar konstant efter saker som utmanar och piggar upp mig, och det kan antingen vara en utställning på LACMA, nånting från en favoritdesigner, eller nåt jag har läst.
"Vad är det bästa med att vara designer?"Att ha möjligheten att förverkliga en tanke eller känsla genom mina smycken och låta folk ta del av det."

xoxo//T

Bildbyrå: Ultimate Nicole

Inga kommentarer: